האם קרה לכם שירדתם לשוליים תוך כדי נסיעה? זהירות, מדובר במצב הצופן סכנה ממשית.
ירידה לא מתוכננת לשוליים מתרחשת מתוך חוסר תשומת לב רגעית. יש סיבות רבות לכך, אבל לרוב מדובר בהתעסקות של הנהג עם דבר-מה בצד ימין של הרכב, כגון מערכת אודיו, תא הכפפות, הילד שיושב מאחור וכדומה. מקרים נוספים נובעים כתוצאה מהירדמות. השעות השכיחות לכך הן הלילה והשעות שלפנות בוקר, במיוחד בחזרה מבילוי. ההגה מושך ימינה, והמכונית מחליקה החוצה מן הכביש. עד כאן הכל בסדר, השאלה מה עושים הלאה. בשל המצב שנתאר לעיל, אתם
נמצאים במצב סכנה שאינכם מודעים לו.
תאונה חזיתית
הירידה עם שני הגלגלים הימניים לשוליים מאופיינת בהפתעה מוחלטת של הנהג, והפחד שהוא חווה כתוצאה מכך, מהווה
גורם מכריע בתגובה האינסטינקטיבית שלו. הנטייה שלו תהיה להיבהל משאון השחיקה המפתיע של הצמיגים הימניים עם שולי הכביש (לרוב זהו שביל כורכר) ולהפנות בחדות ובאופן מיידי את ההגה חזרה לכביש. תגובה כזו, במיוחד בנסיעה במהירות בינונית ומעלה (דרך בינעירונית), היא
טעות קשה העלולה להתברר כגורלית. היא עלולה לגרום למכונית "לחזור" לכביש בגדול, בצורה שלא ציפיתם לה - אפילו עד כדי חצייה לנתיב השני (או הנגדי, אם יש רק שני נתיבים בכביש). לעתים אתם תהיו מצויים בסכנה של החלקה. התוצאה האפשרית : תאונה חזיתית. יש לכך פיתרון פשוט. כל שעליכם לעשות הוא להיות מודעים לסכנה ולהתנהגות שהיא דורשת. לפני הכל, הישארו רגועים.
הירידה עם שני גלגלים ימניים לשוליים לכשעצמה, אינה מסוכנת. יש לשמור על הגה ישר, להסתכל במהרה קדימה, ואם תנאי הראות ירודים, להדליק אורות גבוהים. ברוב המקרים נגלה, שהדרך מלפנים פנויה. מאותו רגע, כל שנותר לנו הוא להאט, להסתכל במראה השמאלית ואם הנתיב
פנוי, לאותת ולטפס לאט ובהדרגה לכביש. אני מדגיש: את ההגה יש לסובב מעט מאוד שמאלה, ולאט, והמכונית תחזור
באופן הדרגתי ובטוח לכביש. בדרך כלל, חזרה מהירה ומבוהלת, הזהה למהירות שבה נסעתם לפני הירידה לכביש-
היא הסכנה הגדולה. המגע בין הגלגלים לשוליים אינו מצליח לשאת את המהירות הזו.
מתי לבלום בחוזקה
בחלק מהמקרים, נמצא שהדרך מלפנים אינה פנויה (בגלל עמוד חשמל, תאורה, רמזור, שלט, או מכונית חונה). במצב כזה, הדבר הבטוח ביותר לעשות הוא לעצור את המכונית מהר ככל האפשר, כלומר בבלימת חירום. שוב: מכיוון שחזרה מהירה ומיידית מסוכנת, ומאידך אין מספיק מקום לחזרה
איטית, יש לבלום את המכונית במהירות האפשרית. הדרך הנכונה לעשות זאת היא לבלום בעוצמה מקסימלית, למרות ששני הגלגלים הימניים על השוליים והשניים השמאליים
על הכביש. הרכב יעצור במרחק הקצר ביותר ויישאר מאוזן כמעט לגמרי, גם ללא מערכת ABS.
סעו בבטחה, ראם
להשוואת מחירים על רכב מליסינג |