חישוב גובה מס על רכב ליסינג מהעבודה ב 1-2-3
1-2-3 והופ! מחשבים לבד מס על מכונית ליסינג שקיבלנו ממקום העבודה והחיים הופכים קלים ! תשלום המס שלך קליל ופשטני ומצד שני עדיין נותר בתור הכי מעמיק, רציני ומקיף. הטה שכם לקריאת מאמר זריז הממקם אותך טוב יותר כלפי הידע הנחוץ. ותן לעסקת הליסינג לרוץ ! (רגע, בעצם הרכב כבר אצלך ... לא ?)
קבלת רכב מהעבודה מחייבת תשלום מס מסוים
כמעט כל קונה רכב בשיטת ליסינג, מודע לכך שמעבר לעניין התשלום "הרגיל", על הרכב, שצריך גם לשלם מס בהתאם לכללים הנהוגים במדינת ישראל. עניין זה אשר על פניו נראה כמורכב, נפתר בקלילות כשיודעים אחת ולתמיד כיצד מתבצע החישוב. כעת, גם אתה תדע זאת. תוך דקה אחת לערך. 60 שניות על חישוב מס לעניין זה ואתה גאון ומבין הכל ש- י- ג- ע- ו- ן.
רגע, למה לשלם מס על רכב ממקום העבודה?
קיבלת רכב ליסינג (ב"חכירה" = שכירות, ליסינג תפעולי) צמוד ממקום העבודה שלך? מה שקורה זה שקבלת רכב בשיטת ליסינג מחייבת מן הצד השני של הנוחות הטובה גם משהו שונה. באמצעותה של מכונית זו הרי אינך נוסע אך ורק בשעות העבודה – נכון ? בינינו, הרי אתה יודע את זה וגם המחוקק. ולכן, הוא החליט שתשלם על מכונית ליסינג זו – גם מס ! המחוקק מבקש השתתפות מסוימת בשל כך גם מצידך. אופס ... זה נקרא שווי מס.
הכר 7 קבוצות שווי רכבים לפיהן נקבע גובה המס
כל מכוניות ישראל, מתחלקות ל – 7 קבוצות שווי רכב שונות – בהתאם למחיריהן. זהו בסיס השיטה. בקבוצת המכוניות שנקראת קבוצה 1- עלותן של מכוניות ליסינג היא עד 92,000 ₪, קבוצה 2- עלותן עד 111,000 ₪, 3- עד 130,000 ₪, 4- 147,000 ₪, 5- עד 191,000ש"ח, 6- 273,000 ₪ והאחרונה היא למעל סכום זה. זו קבוצת שווי מספר 7. והגבוהה ביותר. כל הקבוצות מייצגות רכבים הנקנים החל מסכום המצוין כבסיס ועד לגובה הסכום העוקב של קבוצת רכב ליסינג שנייה שמעליה. בקבוצת שווי 7 מכוניות שעלותן הינה מעל 273,000 ₪. (במקום עבודה כזה מי בכלל קורא כתבה כזו. זה לא סביר...)
נחזור אלינו. כמה יוצא לי לשלם בסופו של דבר ?
לכל קבוצת שווי רכב (קבוצות 1-7) קיים סכום מס ספציפי אותו עליך לשלם. הדבר מבוצע לפי טבלת שווי רכב שבה מצוין כמה מס קבעה רשות המס שעליך לשלם. בכל שנה (וגם בתכנון של הממשלה ורשויות המס הלאה אל שנים קדימה) יש סכום מסוים המוצמד לכל קבוצת שווי. לדוגמה, בשנת 2008 הסכומים הם : שימוש עבור רכב משווי קבוצה 1 – 1,410 ₪, עבור רכב משווי קבוצה 2- 1,570 ₪, 3- 2,160 ₪, 4- 2,630 ₪, 5- 3,680 ₪ , 6- 4,700 ₪, 7- 5,970 ₪.
אגב, לוחות לגבי שנים 2009 , 2010 ולשנים 2011 כבר נקבעו גם כן. לשנת 2009 : 1- 1,610, 2- 1,780, 3- 2,520, 4- 3,050, 5- 4,250, 6- 5,450, 7- 6,970. כהמלצה, מוטב לוודא את הסכומים גם בהצלבה נוספת.
כיצד בפועל אני משלם ? מכיסי ? למי ?
השיטה הנהוגה בישראל היא שהתשלום עבור רכב ליסינג צמוד שקיבל אזרח ממקום עבודה מתבצע בצורה הבאה: למשכורת הטבעית שלך "מתווסף" הסכום שקבוע במס (למרות שהוא מצטרף רק דמיונית) ומתוך המשכורת הכוללת הזו (שלא קיימת במציאות) – נקבע המס "הרגיל" שהוא משלם. על רכב מקבוצה 2 צרף 1,570 ₪ למשכורתך ורק אז "גזור" ממנה את המס הרגיל שאתה משלם עבורה. (ולא מתוכה בלי "צירוף" סכום דמיוני זה).
זהו. וזה הכל. מקווים שכעת (למרות האכזבה על ניקוי המס) יש בכם גם מעט שמחה על ההבנה הברורה והפרקטית של הכל. ועדיין, אם נחשוב על זה, אנו מרוויחים רכב ממקום העבודה. כך שזה עדיין מאד משתלם. בכל אופן צריך לשלם משהו. אין באמת כנראה דברים חינם .... אבל רכב ליסינג תפעולי ... יש !
קבל הצעת מחיר לליסינג תפעולי או ליסינג לחברות גדולות
|