לכב' בני ברק-ידיעות אחרונות
תגובה לכתבה במדור צרכנות /ידיעות אחרונות לא כדאי להסב רכב לגז
שלום רב ,
אני מבעלי חב' אקודרייב (יבואני מערכות TartariniAuto) מתייחסים לכתבה אשר התפרסמה ב- 31.1.06 במדור צרכנות/ ידיעות אחרונות,החברה פועלת בתחום כבר 3 שנים וככאלה עוקבים אחר השינויים התחוקתיים והתקדמות תחום ההסבה לגז בקרב קהל הצרכנים הפרטי , העיסקי המוסדי וכן מוסדות השילטון ולבסוף יבואני הרכב . התחום נימצא בדינמיקה ומעורר עניין רב בגלל בעיית עלויות האחזקה של הרכב .
בהמשך לסקר הכדאיות שערך ארגון מנהלי התחבורה בישראל ברצוני להציג מס' נתונים שסותרים את הנאמר לפני שאנו גודעים במחי יד ענף שלם של מרכזי התקנה ותדלוק :
• התקנת מערכת גז באופן עצמאי אינה פוגעת באחריות היצרן אלה אם כן הוכח כי התרחשותה של התקלה נבעה מהתקנה לקויה של המערכת ע"י המתקין . הווה אומר התקנת מערכת גפ"מ ברכב לא גורעת מתנאי האחריות בכללותם אלה אם כן יש קשר בין התקלה ומערכת הגז שהורכבה . היבואנים כפופים לסעיף 50 ב' לחוק ההגבלים העיסקיים שקובע כי המבחנים על פיהם ייקבע אם המוצר הוא בר הרכבה או לא , הינו עמידה באיכות ובתקנים מתאימים . יבואני יונדאי וסובארו נמצאים בתחום ומתקינים מערכות . יבואנים נוספים שוקלים כניסה לתחום .
• כדאיות ההסבה הפער בין עלות הבנזין והדיזל הוא בשיעור של כ- 40% ויותר . נק' האיזון נעה בסביבות ה- 25,000 ק"מ בתוך שנה עד כשנה וחצי דבר אותו משיגים מרבית הנהגים . כשמסתכלים על האלטרנטיבות רואים שהיום בגלל חמדנות המדינה מנועי הדיזל אינם רלוונטים עבור מי שכוונתו לחסוך .[
• תחנות תדלוק עשרות מרכזי התקנה מוקמים בימים אלה ברחבי הארץ . כיום פועלות 20 תחנות בעיקר של דור-גז ואמישרגז במהלך 2006 מתוכננות חב' אלה להקים עוד כ- 19 תחנות . ובנוסף חב' פזגז מתכוונת להשקיע עשרות מליוני שקלים בשנים הקרובות בהקמת רשת ארצית לתדלוק בגז. 7 תחנות בשלב הראשון ןלאחר מיכן כניסה ל-100 תחנות תדלוק קיימות(מתוך 260) והקמת עמדת תדלוק לגז . לפי הערכת חב' אקודרייב לפחות 45 תחנות צפויות להפתח עד סוף השנה . • חניונים כיום יש הערת אזהרה על רשיונות רכבי הגפ"מ לא לחנות בחניונים תת קרקעיים . הנושא מטופל בחקיקה על מנת להסיר מגבלה טרחנית זו . יש לציין כי בחו"ל(באירופה) הגישה יותר ליברלית החניונים המודרנים מצויידים בספרינקלרים שמיועדים להתגבר בשניות על התלקחות .יש לציין כי אדי הדלק שמתפזרים בחניון כשנשפך דלק מהווים סיכון דומה לזה של גז מכאן שהגישה לתחום הגז היא גישה של פניקה .
. למרות הקשיים הבירוקרטיים של הרשויות . קהל הצרכנים שלא עומד יותר בנטל הוצאות התדלוק של הבנזין והדיזל אומר את דברו ומצביע ברגליים או ליתר דיוק בגלגלים וכיום נעים כ- 4000 כלי רכב מוסבים בגז ברחבי הארץ.
מודה על תשומת ליבך בברכה מיכל ויסוקר חברת אקודרייב
המידע לכתבה זו מוגש על ייד אתר הוטקאר, פורטל רכב המתמחה בהשוואות מחיר בתחומי הסבה לגז, ליסינג והשכרת רכב. |