מטרת חברת גו גז, נציגתה הבלעדית של חברת Bigas בארץ - להחדיר למשק הישראלי את השימוש בגפ"מ (גז פחמימני מעובה) כדלק לכלי תחבורה. הגפ"מ, שמשמש גם כגז בישול, הינו דלק ידידותי לסביבה והשימוש בו מועדף על ידי כל הגורמים העוסקים באיכות הסביבה.
גו גז משווקת מערכות הנעה לרכב המבוססות על גז. מערכות אלו, המיועדות למנועי בנזין, נבדקו על ידי הטכניון ואושרו לשימוש בהתאם לדרישות מכון התקנים הישראלי ומשרד הרישוי. מערכות דומות המיועדות למנועי דיזל נמצאות בימים אלו בהליכי תקינה ואישור ברשויות המוסמכות. הסגל הבכיר בחברת גו גז הוסמך לטיפול במערכות גפ"מ לרכב, וכן להכשרת צוותים טכניים נוספים בישראל - לשם התקנה ואחזקה של מערכות אלו.
מטה חברת גו גז ממוקם בעמק חפר שמדרום לחדרה, והחברה שוקדת כיום על פרישת מערך סניפים ותחנות תדלוק בכל הארץ בהתאם לתכנית מתאר מרכזית. מערכי ניהול האיכות ומוצרי החברה עומדים בתקן הישראלי והבינלאומי ISO 9001:2000, ואושרו על ידי מכון התקנים הגרמני (TUV) בהתאם לדרישות מחמירות וקפדניות. מדוע הסבה לגז?
במחצית השנייה של המאה העשרים, התפתחה בעולם המערבי מודעות לשני היבטים מרכזיים של השימוש במנועי שריפה פנימית:
מחיר הדלק - עליות חדות בתקופת משבר האנרגיה זיהום הסביבה - פגיעה אקולוגית ותפוצת מחלות אופייניות שני חסרונות אלו של השימוש המסיבי בנגזרות הנפט הנפוצות (בנזין, סולר ומזוט), הביאו למאמץ הנדסי בינלאומי מתמשך למציאת חלופות לסוגי הדלק הללו. אחד הפתרונות המיידיים והזמינים ביותר לשני ההיבטים הבעייתיים המתוארים, הוא המעבר להנעה באמצעות גפ"מ (גז פחמימני מעובה). גז זה הינו תוצר לוואי של תהליך זיקוק הנפט הגולמי - מה שיצר (ועדיין יוצר) כמויות אדירות של גפ"מ שמחירו נמוך ביותר. השימוש בגפ"מ חוסך עד 50% בהוצאות התדלוק בהשוואה לדלק רגיל, והוא אינו מזהם את הסביבה או פוגע בבריאות.
בצורתו הבסיסית מוכר הגפ"מ כ"גז בישול", אך הגפ"מ האוטומוטיבי נבדל ממנו במספר פרמטרים:
הגז האוטומוטיבי נטול שעווה ולכן בעירתו נקייה וללא פיח. הגז מסונן עד לרמה המיקרונית לשם הסרת חלקיקים - הוא אינו מותיר משקעים על הבוכנות, הגלילים, השסתומים ועל טבעות האטימה. הגז מטופל באופן המספק תכונות בעירה זהות לבנזין אוקטן 100. רכבים ממונעי גפ"מ החלו לנסוע בכבישי העולם בשנות השמונים. ההסבה לגז בוצעה הן ממנועי בנזין (אוטו) והן ממנועי סולר (דיזל), והטכנולוגיה אומצה לשימוש התחבורה הציבורית והפרטית. במספר ערים גדולות בעולם תוקנו תקנות המגבילות כניסת כלי רכב רגילים לתחומי העיר, עקב זיהום אוויר פוטנציאלי. אחת החברות הגדולות בעולם לפיתוח, ייצור, התקנה והפצה של הטכנולוגיה להסבת מנועי בנזין לגפ"מ, הינה חברת Bigas - הממוקמת בלב טוסקנה, בפירנצה שבאיטליה. החברה משווקת כ-70,000 ערכות בשנה וחולשת על נתח נכבד מן השוק העולמי בתחום זה.
בינואר 2002 החליטה ממשלת ישראל להתיר את יבוא טכנולוגיית הגפ"מ ואת השימוש בה בארץ לצרכים אוטומוטיביים. בעקבות החלטה זו נוסדה חברת אנרגז, בעלת הזיכיון הבלעדי ליבוא מוצרי Bigas לישראל. התקנת המערכות, אחזקתן והתמיכה הטכנית בהן מתבצעת באופן בלעדי על ידי רשת גו גז . בימים אלה החלה החברה לשווק את ערכות הגפ"מ באמצעות חברת בת בבעלותה, במקביל לגיוון קו המוצרים והמשך פיתוח הפריסה הארצית.
|