נשלח בתאריך: 06 יוני 2006 בשעה 12:25 | | IP רשוּם
|
|
|
|
שלום אייל
לשאלה זו , היבטים הקשורים גם למימון וגם למיסוי .
מימון:
ראשית יש לברר את הריבית הגלומה בעסקת הליסינג גם אם היא תפעולית.
לצורך כך יש לקבל מחברת הליסינג את תזרים העסקה (מזומן, שוטף, וגרט= חישוב הסיכון של חברת הליסינג)
בגין הרכב בלבד (ברזלים).
נתונים אלה יאפשרו לך הלקוח ,לבדוק את עלות המימון האמיתי וכך לקבל החלטה אם אתה "הולך לבנק" או לחברת הליסינג.
גבול האדישות משתנה מלקוח ללקוח. אם חברת הליסינג לא מעוניינת לספק לך נתונים אלה , כנראה שהעסקה מאוד יקרה.
מיסוי:
שאלתך לגבי המיסוי מתחלקת לשניים:
- שווי שימוש וכדאיות המשתמש.
- יתרונות המס בליסינג תפעולי (תביעת הוצאה) לעומת תביעת פחת בבעלות על הרכב.
לשאלה הראשונה התשובה אינה חד משמעית כי התחשיב משתנה מעובד לעובד . אך על פניו לפי הנתונים שציינת
בשאלתך, נראה שעדיין כדאי לעובד לקבל רכב מהחברה ולא לרכוש בעצמו בכספי הנטו שלו.
אם חלקו של העובד נגזר מהברוטו וכמובן גם שווי השימוש(קב' 2) ניראה כי לא תהיה לעובד כדאיות כלכלית לרכוש רכב בעצמו
(לפי שווי של 120,000 ₪) בהנחה שהחברה מתחזקת את הרכב עבורו.
לשאלת המס , ראשית יש לציין ,כי לפי הנתונים יש באפשרותך , הנישום , לתבוע 2/3 מהפחת או מההוצאה בלבד עקב רמת הק"מ השנתי שהצגת.
(9900 ק"מ בשנה אינם נחשבים להוצאה).
אם נחשוב במושגי "עלות שימוש ברכב לעסק" בתקופה של 36 חודשים ניראה כי עלות השימוש לפי נתונים אלה צריכה להיות זולה יותר בליסינג תפעולי.
נערך על ידי יוסי חן
__________________ בברכה,יוסי חן מנכ"למוביל ליס
ליסינג של אנשים,לאנשים.
מנהל פורוםליסינג עבור אתר HotCar
|