נשלח בתאריך: 21 יולי 2006 בשעה 22:32 | | IP רשוּם
|
|
|
|
עידן שלום רב.
ראשית , ממליץ לך, או לכל אזרח הרוכש פוליסה לביטוח רכב, לדרוש את העתק הפוליסה (דף הרשימה), כמו כן יש לקרוא את תנאיה.
הפוליסה לביטוח רכב הנה פוליסה תקנית ,תנאי המינימום זהים בכל חברות הביטוח.
גרירה לדוגמא (גם שמשות ורכב חלופי), נקראים בשפה הביטוחית ריידרים (תוספות) לפוליסה.
כלומר עומדת בפניך האופציה לקנות גרירה.
נכון להיום ניתן לרכוש את הגרירה מחברת הביטוח (באמצעות הסוכן), העובדת עם חברה מסוימת, לחילופין ניתן לרכוש מנוי גרירה שלא באמצעותה.(גם במקרה זה הסוכן קונה את המנוי אך בנפרד מהפוליסה ומהחברה המבטחת).
לפתרון בעייתך:
1.דרוש את פוליסת הביטוח שלך.
2.בדוק האם הפוליסה כוללת גרירה. (במצב כזה אם הסוכן אינו פותר את הבעיה, פנה לחברה המבטחת על מנת שתפתור את בעייתך, באמצעות אתר הבית של החברה המבטחת, תוכל למצוא את כתובת הדוא"ל של פניות הציבור).
3.במידה והמנוי נפרד מהפוליסה, פנה לחברת הגרירה ישירות וברר את הבעיה.
4.אכן תפקידו של הסוכן לעדכן אותך בבעיה מעין זו (גבייה), מצד שני גם עלינו כמבוטחים חלה חובה לדרוש ולקרוא את החוזה.
5.המלצה אחרונה, ביטוח רכב הוא חוזה לכל דבר, חתום על טופס הצעה (כפי שהינך חותם על חוזים אחרים), במצב כזה תוכל לשמור לך העתק חתום כך שיהיה בידיך מסמך מסודר (לא בע"פ) על הכיסויים שדרשת, מסמך זה יעזור לך במיוחד בתקופה הראשונה, עד הגעת הפוליסה ותנאיה מחברת הביטוח.
6.אבקש שתעדכן אותנו לאחר הברור הראשוני, אולי יהיו בידיך פרטים מדויקים, שיסיעו לנו לתת לך פתרון או הכוונה.
__________________ יוסי גולדהמר
מנהל מחלקת "אוטו TOP"
מנורה חברה לביטוח.
מנהל פורום ביטוח רכב עבור אתר HotCar
|