קבוצות המחיר הפכו מכלי טכני לנקודת ייחוס דה-פקטו, שעל פיה קובעים יבואני הרכב את מחיר המחירון של כלי הרכב החדשים. לכן, כאשר חברות הליסינג מפסידות, הצרכן מרוויח קבוצות המחיר המשמשות לצורך חישוב שווי השימוש ברכב צמוד החלו את דרכן ככלי טכני, ששימש את האוצר לצורך סיווג המס שעל עובדים לשלם בגין כלי רכב מסוגים שונים, שהם מקבלים מהעבודה. כאשר נקבע המנגנון הזה בשלהי שנות ה-90', היה ענף הליסינג התפעולי עדיין בחיתוליו, ורק אחוז קטן מהעובדים בארץ נהנו מרכב צמוד. |