האם המבוטח אחראי על מסירת פרטי רכב נכונים לחברת הביטוח, או שחברת הביטוח אחראית לאמיתות המידע? א.ס ביטח את מכוניתו, מיצובישי פאג'רו בגרסת מרכב ארוך בחברת הביטוח איילון. כשמכוניתו היתה מעורבת בתאונה, שבעקבותיה הוגדרה כ"טוטאל לוס", פנה לסוכן הביטוח כדי לקבל פיצויים בגין אובדן המכונית. ואולם חברת הביטוח סירבה לשלם את מלוא הפיצויים. לטענתה הדגם שבוטח הוא בגרסת המרכב הקצר, על אף שבבעלות הלקוח מכונית בגרסת מרכב ארוך. עוד הוסיפו נציגי איילון, שמקור הטעות הוא בדיווח כוזב: הלקוח קיווה לשלם פרמיות חודשיות נמוכות, ולכן היא מנועה מלשלם תגמולי פיצויים.
|